الله هو ربي وبلدي النبي محمد وبلدي الدين الإسلام

Jun 14, 2014

Kehidupan Di UITM Segamat

Saya sudah bergelar mahasiswa!Percaya atau tidak,itulah kenyataannya.Hahaa.Rasa sedih dan gembira bercampur aduk.Gembira sebab banyak perkara dewasa yang saya dah boleh buat seperti memandu,berdikari.Selepas itu,tak payah pakai baju sekolah,jumpa kawan baru dan banyak lagi la.Sedih pula sebab banyak perkara budak yang saya tak boleh buat dah,tak mahu bagi contoh,fikir2kanlah =') kena berlagak besar,tak suka kot.
Belajar di perantauan memang sukar,nak balik susah antara contohny.Hurmm,jarak antara jerantut ke segamat,6jam jika naik bas.Penat tu jangan ceritalah,hahaa.Talking to the moon,itu yang saya selalu buat dalam kolej,tak tahu lah kenapa,rasa yang diri ini masih budak,tak yakin pada diri sendiri,rasa macam tak sesuai sahaja tinggal dekat U ni.Aduh,manjanya.
Di sini,semua perkara yang berlaku ditentukan oleh diri sendiri,tiada lagi yang menyuruh atau yang memimpin,kena pandai 'manage'.What we done today are what we will get for tomorrow.Solat?Tidak ada dah yang nak kejut atau ingatkan kita,kecuali seruan Ilahi iaitu adzan.Di sini,baru lah saya menghargai dan memahami setiap yang saya pelajari di rumah dan di sekolah.Solat solat solat,kena pasak dalam kepala bahawa itu merupakan perkara yang wajib bagi seorang muslim.Janganlah gelar yang diri itu islam jika kewajipan-Nya tidak kita laksanakan.Allah mencipta makhluk adalah untuk beribadat,benar bukan?
Makan?Pandai2lah cari.Nak sedap macam makan dekat rumah??Jangan haraplah,hahahaa.Saya tidak pandai berbelanja dan boros.Jadi,memang rasa terseksa gila2.Nafsu membeli dan makan harus disekat mulai sekarang!yeahh.
Saya sertai koko yang dinamakan SUKSIS,ala2 kadet polis,dapat elaun kot setiap kali saya sertai latihan.Hurmm,khusus??Tak pilih lagi,ada banyak,rambang mata,hahaa.
Apa2 pun,saya gembira belajar dekat sini,serius tak tipu.Senior semuanya baik.Cari kawan pun senang.Lecturer pun bagus dan berdediksi.Baiklah,saya tutup isi hati saya ini dengan tasbih kifarah dan surahtul a's ^_<

No comments:

Post a Comment